Versterking van het ondernemerschap in de Middellandstraat
66 Versterking van het ondernemerschap in de Middellandstraat Deel 4 26 Slob, Winkelleegstand in Nederland niet toegenomen in 2015. 27 Van der Steen, Handboek Winkelstraatmanagement . 28 Dennis, Marsland & Cockett, “Central place practice”; Dennis, Objects of Desire: Consumer Behaviour in Shopping Centre Choices . 29 Severijn, Dijkers & Esselink, Vrijetijdsmonitor Enschede 2008 . 30 Perreau, The Forces that Drive Consumer Behavior ; Solomon, Russel-Bennet & Privite, Consumer behaviour, buying, having and being. 31 Zhou, Dai & Zhang, Online shopping acceptance model. 32 Childers, Carr, Peck & Carson, Hedonic and utilitarian motivations for online retail shopping behavior. 33 Michon, Chebat & Turley, “Mall atmospherics: the interaction effects of the mall environment on shopping behaviour.” 34 Van der Cammen, De binnenkant van de Planologie . 35 Puccinelli et al., “Customer Experience Management in Retailing.” 36 Teller & Reutterer, “The Evolving Concept of Retail Attractiveness.” 37 Turley & Milliman, “Atmospheric Effects on Shopping Behavior.” 38 Maclaren & Brown, “The Center Cannot Hold: Consuming the Utopian Marketplace.” 39 Puccinelli et al., “Customer Experience Management in Retailing”; Mehrabian & Russell, An Approach to Environmental Psychology ; Baker & Cameron, “The Effects of the Service Environment on Affect and Consumer Perception of Waiting Time.” 40 Gemeente Rotterdam, Middelland. Fysieke index algemeen; zie Allecijfers.nl, 2018; Korte & Hoftijzer, Kleinschalig Marktonderzoek . 41 Solomon, Bamossy, Askegaard, Hogg & Verhagen, Consumentengedrag . 42 Broekhoff, Marktonderzoek ; Oppewal & Timmermans, “Modeling consumer perception of public space in shopping centers”; Severin, Louviere & Finn, “The stability of retail shopping choices over time and across countries”; Mattila & Wirtz, “Congruency of scent and music as a driver of in-store evaluations and behavior”; Ingold & Lee, Ways of walking: Ethnography and practice on foot ; Kusenbach, Street Phenemenology: the go-along as ethnographic research tool ; Baarda & Van der Hulst, Basisboek Interviewen: Handleiding voor het voorbereiden en afnemen van interviews . 43 Shukla, Essentials of Marketing Research . 44 Gesprekken met ondernemers werden gevoerd tijdens de groepssessies op 29 januari, 19 februari, 4 april en 11 juni 2018 in de Middellandstraat te Rotterdam. Daarnaast voerde de eerste auteur tientallen individuele coachgesprekken met de ondernemers in de periode september 2017 - juli 2018. 45 Het kenniscafé “De toekomst van de Middellandstraat’ vond plaats op 10 december 2018 in Rotterdam. 46 Deze respondenten zijn niet dezelfden als de 100 personen tijdens de walking interviews en de diepte-interviews met de 20 buurtbewoners. 47 Childers et al ., “Hedonic and utilitarian motivations for online retail shopping behavior.” 48 Idem.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=