Versterking van het ondernemerschap in de Middellandstraat

65 Inleiding 1 CBS, De Staat van het MKB 2015 . 2 Span, Doove & Smit, Monitor vrouwelijk en etnisch ondernemerschap . 3 Bleeker, Bruins & Braaksma, Monitor vrouwelijk en etnisch ondernemerschap 2010 . 4 Biemans, Çelik, De Koning & Ropes, Business Trends. Gevolgen voor organisatie en werk . 5 Basset-Jones, “The paradox of diversity management, creativity and innovation”; Cady & Valentine, “Team innovation and perceptions of considerations”; West, Sacramento & Fay, “Creativity and innovation implementation in work groups.” 6 Kortstee, “Meer verbreding door samenwerking ondernemers.” 7 Çelik, “Het beste van beide werelden.” 8 Bleeker, Bruins & Braaksma, Monitor vrouwelijk en etnisch ondernemerschap 2010 . 9 Çelik, Crosscultureel ondernemen brengt business in beweging . 10 Idem. Deel 1 11 Desmet, Mooi, Mooier, Middelland ; zie ook, www.mooimooiermiddelland.nl ; zie ook, www.middellandstraat.nl . 12 Naast Delfshaven zijn er de volgende woongebieden: Bospolder, Nieuwe Westen, Oud Mathenesse, Schiemond, Spangen en Tussendijken (Gemeente Rotterdam, 2018). 13 De cijfers in deze paragraaf zijn ontleend aan Allecijfers.nl, 2018 en Gemeente Rotterdam, 2018. 14 Overzicht buurt Middelland: allecijfers.nl/buurt/middelland-rotterdam 15 Geldof, Superdiversiteit . 16 Dit is gebleken uit een meting dat het bureau RMC in 2018 heeft uitgevoerd. 17 Bureau RMC, Datatrends Rotterdam Middellandstraat . Deel 2 18 Het begrip ‘consument’ in dit verslag wordt gehanteerd voor personen die kopen, nuttigen of gebruikmaken van diensten en goederen in de winkelstraat (Weber, Consumentengedrag ); Çelik, “Het beste van beide werelden.” 19 Braam, Het belang van Strategic Agility en Businessmodelvernieuwing . 20 Çelik, Crosscultureel ondernemen brengt businesss in beweging . 21 Volberda & Bosma, Innovatie 3.0. Slimmer managen, organiseren en werken . 22 Treacy & Wiersema, The Discipline of Market Leaders . 23 Dit blijkt ook uit het onderzoek naar de beleving van de klanten en de buurtbewoners, zie deel 3 van dit boek voor het gedetailleerde verslag. Deel 3 24 Zie voor meer informatie, Osterwalder en Pigneur, Business Model Generation . 25 Van Zeist, Groeikansen van ondernemers in de Middellandstraat in kaart gebracht . Noten

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=