Versterking van het ondernemerschap in de Middellandstraat
53 Figuur 11.1. Voornaamste reden van bezoek respondenten aan de Middellandstraat Van de 100 respondenten doet 56 (aantal en percentage) wel aankopen in de Middellandstraat. Respondenten die wel aankopen doen in de Middellandstraat Aan de 56 respondenten die wel aankopen doen in de Middellandstraat is gevraagd hoe vaak zij de straat bezoeken. Daaruit blijkt dat 66 procent van deze respondenten de winkelstraat dagelijks bezoekt. Hun voornaamste reden is de loopafstand met 80,4 procent. 35,8 procent van de respondenten vindt de functionaliteit en het gemak waarmee zij er aankopen kunnen doen belangrijker dan het specifieke winkelaanbod. De goede sfeer en gezelligheid in de straat (19,7 procent), de vriendelijkheid van de ondernemers (3,6 procent) en het complete aanbod aan winkels (1,8 procent) scoren lager. Opvallend is dat geen enkel respondent voor het aantrekkelijke prijsniveau naar de Middellandstraat komt. Verder is gevraagd wat de voornaamste reden is om aankopen te doen in andere winkelstraten (zie figuur 11.2). Uit de reacties van de respondenten is op te maken dat er een wezenlijk verschil zit tussen de Middellandstraat en de voorkeuren voor andere winkelstraten.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=