Versterking van het ondernemerschap in de Middellandstraat

47 Innovatiekaart van een ijssalon De ijssalon, een van de oudste in Rotterdam, en verkoopt huisgemaakt Italiaans ijs. Dat wordt iedere dag vers bereid in ruim twintig verschillende smaken, op natuurlijke basis en zonder toevoeging van geur-, kleur- of smaakstoffen. De zaak is in handen van twee ondernemers. Knel- en innovatiepunten Toelichting Resultaten en doorpakken Concurrentie De onderneming is enig in zijn soort in het winkelgebied. Het concept ziet er goed uit. De zaak heeft unieke ijsproducten voor een ultieme ijsbeleving. Bijvoorbeeld het warme broodje ijs; een gerecht dat zowel warmals koud is. Online kanalen De focuspunten zijn marketing en social media. Het aantrekken en vasthouden van verschillende klanten en de rol van de social media daarbij vergen aandacht en structurele benadering. Er is een verkenning uitgevoerd naar de mogelijkheid om producten te bezorgen aan winkeliers en bewoners in de wijk, inclusief het bezorgen van ijs aan restaurants en cafés in een straal van drie kilometer. Inmiddels gebeurt dat. Markt- en klantenanalyse Het aanbod is groot voor verschillende doelgroepen. De ijssalon is onlangs compleet gerenoveerd. Niet alleen is er nu sprake van een totaal vernieuwde zaak maar ook van een compleet nieuw concept. De vitrine toont nu ijs in 24 smaken. De ondernemers gaan na hoe het concept verder aangescherpt kan worden. Ook het thuisbezorgen in de wijk Middelland biedt mogelijkheden voor groei. Interieur en exterieur De winkel was toe aan een nieuw uiterlijk. De winkel is verbouwd en heropend. Ondernemers- vaardigheden Het contrast in ondernemerschapservaring tussen de beide compagnons is groot. Dit brengt enerzijds een mooie combinatie van energie en dynamiek met zich mee en anderzijds ervaring en kennis. De compagnons vormen een dynamisch duo: een ervaren ondernemer en een jong talent. Ze werken al drie jaar samen en vullen elkaar prima aan door krachten en kwaliteiten te bundelen. Onderschei- dend vermogen De nadruk ligt op het opbouwen en vasthouden van een goede relatie met de klant. Klantbeleving is de sleutel tot succes.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=