Versterking van het ondernemerschap in de Middellandstraat
42 Versterking van het ondernemerschap in de Middellandstraat Interieur en exterieur Het interieur en de etalages zien er rommelig uit. Klanten die een blik in de etalage werpen, kunnen niet snel beoordelen wat er binnen te vinden is. En daar hangen overal posters met veel tekst wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt. De eerste stappen zijn gezet voor een betere inrichting van winkels en etalages, zodat de zaak er aantrekkelijker en betrouwbaarder uitziet. Management De ondernemer heeft zelf niet veel passie voor kinderkleding; bovendien moet hij zijn aandacht verdelen over de twee zaken. Een businesspartner of manager kan zich onder meer richten op de zaak voor kinderkleding en deze vernieuwen. Ondernemers- vaardigheden Strategisch leiderschap, analyserend vermogen en het vermogen tot netwerken ontbreken. Een praktische oplossing is het aantrekken van een businesspartner of een bedrijfsleider die de ontbrekende vaardigheden compenseert. Onderschei- dend vermogen De ondernemer gelooft niet in eenmalige transacties; hij kan een klantenpartnerschap (customer intimacy) nastreven. Het zijn juist langdurige klantenrelaties en een individuele klantbenadering die de toon zetten in een marketingstrategie. Hechte relaties met klanten kunnen verkregen worden door producten op maat te leveren of door aandacht voor de individuele klant. Een andere optie is het toespitsen van producten en diensten op de wensen van de klant. Dit stimuleert de loyaliteit van de klant en diens bereidheid om meer te betalen.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=